Improve Supplier Relationships

Verbeter leverancierrelaties om de waardebijdrage van inkoop te ontgrendelen

Het verbeteren van leverancierrelaties vraagt om een sterke visie en betrokkenheid om verder te gaan dan de conventionele inkooppraktijken.   

De meest succesvolle organisaties investeren in bi-directionele en samenwerkende benaderingen op het vlak van leveranciersbeheer. Hierdoor kunnen partijen in het inkoopproces samen werken aan het best mogelijke resultaat. Voor deze organisaties is een aanpak op basis van relaties één van de belangrijkste onderdelen van hun succes. Denk aan de voordelen van samenwerking met leveranciers:

  • Inkoop kan beter geïnformeerde, samenwerkende en snellere beslissingen nemen als het gaat om leveranciers
  • Afnemers en leveranciers werken samen om inefficiënties en kosten uit het inkoopproces te elimineren. Dit zorgt voor financiële voordelen voor beide partijen
  • Leveranciers kunnen namens de koper innoveren en zoeken naar creatieve oplossingen voor productuitdagingen en voor het verbeteren van verkoopbaarheid
  • Leveranciers zijn transparanter in wat ze doen en bieden inkoop de voor hen noodzakelijke zichtbaarheid
  • Leveranciers worden gestimuleerd om de prestaties en de rechtmatigheid te verbeteren
  • Inkoop beperkt zijn blootstelling aan verstoringen in de leveringen dankzij een samenwerkend risicobeheerplan dat is opgesteld met belangrijke leveranciers

Leveranciergericht worden vraagt om een verandering in visie van inkoop en een goed begrip van de leverantiebasis en -doelen.  Inkoop moet ervoor zorgen dat haar beslissingen omtrent leveranciers in lijn zijn met het strategische plan van de organisatie.  Uiteindelijk moet het paradigma verschuiven van “alle leveranciers zijn gelijk” naar “bepaalde leveranciers bieden meer waarde”.

BravoAdvantage stelt organisaties in staat optimale relaties met strategische inkooppartners te identificeren en te ontwikkelen, terwijl tegelijkertijd gezorgd kan worden voor de instrumenten om doorlopende samenwerkende leveranciersrelaties en opdrachten te waarborgen. In tegenstelling tot andere aanbiedingen die beschikbaar zijn, gaat het BravoAdvantage-platform verder dan de gewone scorekaarten voor leveranciers in ervoor zorgen dat inkoopprofessionals een bruikbaar instrument hebben voor het segmenteren en beheren van leveranciers op basis van waarde, prestatie, risico en toekomstige ontwikkeling. De oplossing helpt inkoop om risico’s te beheren, rechtmatigheid te verbeteren, te bouwen aan waardevolle partnerrelaties en zichtbaarheid over de gehele leverantieketen te vergroten.  Lees hier meer over BravoAdvantage Leverancierswaardebeheer.


Neem contact op met een BravoSolution deskundige

Ervaar meer over BravoAdvantage en hoe wij u kunnen helpen om de toegevoegde waarde te ontdekken die BravoAdvantage het inkoopproces in uw organisatie kan bieden.

Connect_Button