Achieve Greater Spend

Meer inzicht in uitgaven leidt tot meer mogelijkheden om waarde te creëren

Prestaties leveren in strategische inkoop wordt sterk verbeterd met uitgebreid inzicht in uitgaven. Als inkoopprofessional vertaalt het realiseren van inzicht in uitgaven zich in een grotere bijdrage in waarde en meer transparantie. Zichtbaarheid van uitgaven wordt bereikt door de inzet (of het gebruik) van uitgavenanalyse-technologie. Daarom is uitgavenanalyse-technologie het belangrijkste technologische onderdeel dat inkooporganisaties als de uwe in hun arsenaal zouden moeten hebben.

Zonder uitgavenanalyse heeft uw organisatie geen zicht op kansen om aanzienlijke waarde te realiseren. Uitgavenzichtbaarheid-technologie biedt:

  • Een document met alle uitgaven
  • Identificatie van uitgaven die wel/niet beheerd worden
  • Inzet van gecombineerde vraag van grondstoffen, bedrijven, provincies, regio’s en locaties van faciliteiten.
  • Segmentatie van uitgaven
  • Leverancierrationalisatie en -consolidatie
  • Onderdelenrationalisatie en -consolidatie
  • Identificatie van bespaarkansen
  • Handhaving van contractrechtmatigheid
  • Maverick vermindering van uitgaven
  • Rechtmatigheid van budget
  • Prijsrationalisatie
  • Inzicht in de consolidatie van leverancierfusies en -acquisities en het inzetten van uitgaven

In hun onderzoeksresultaten merkte de Aberdeen Groupo op dat “bedrijven die hun instrumenten voor uitgavenanalyse gebruikten, in staat waren om 5% tot 20% te besparen op elke dollar die beheer werd uitgegeven.”

Net zo belangrijk is het vinden van de juiste partner voor de benodigde technologie voor uitgavenanalyse. Deze partner moet de kansen die uitgavenanalyse voor de organisatie biedt leveren, uitvoeren en strategisch inzetten. BravoSolution heeft een bewezen staat van wereldwijd succes in het helpen van hun klanten met het optimaliseren van hun initiatieven op het gebied van uitgavenanalyse en het leveren van resultaat. Concreet is BravoAdvantage uitgavenanalyse de oplossing voor inzicht op uitgaven die direct waarde toevoegt aan inkooporganisaties.

Spend Matters benoemde BravoSolutions als een “Leverancier om te kennen in 2015” en gaf aan: “BravoSolutions is één van de meest klantgerichte verkopers die vandaag de dag actief is in de inkoopbranche. Het bedrijf brengt diepte in uitgavenanalyse, inkoop (zowel voor basisbenaderingen als meer geavanceerd) en op het vlak van leveranciersprestatiemanagement/leverancierbeheeroplossingen.”

Zichtbaarheid in uitgaven is een technologische stimulans om bedrijfsresultaten te verbeteren. Met BravoSolution en BravoAdvantage uitgavenanalyse kunt u erop rekenen dat uw inkoopinspanningen gericht zullen zijn op het creëren van waarde en bijdragen – niet alleen intern, maar ook extern, bij leveranciers en in de leverantiemarkt.


Neem contact op met een BravoSolution deskundige

Ervaar meer over BravoAdvantage en hoe wij u kunnen helpen om de toegevoegde waarde te ontdekken die BravoAdvantage het inkoopproces in uw organisatie kan bieden.

Connect_Button